شرایط استفاده

شرایط و قوانین استفاده از خدمات محفل

آخرین بروزرسانی: 1395/07/28
کاربر گرامی لطفاً جهت استفاده صحیح و بهینه از خدمات محفل، قوانین و شرایط مذکور در ذیل را با دقت مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است هرگونه استفاده کاربر از خدمات و محتوای محفل، اعم از بخش محصولات، شبکه اجتماعی و بخش نقد و نظرات نشانه پذیرش و قبول قوانین درج شده در این صفحه است.
قوانین عمومی
کلیه اصول و رویه‏‌های محفل منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج تغییری در آینده رخ دهد، مشترکین از طریق پیامک یا پست الکترونیکی مطلع خواهند شد و ادامه استفاده آنها از خدمات محفل به نشانه تأیید مجدد قوانین محفل است.
تعریف مشتری یا کاربر وبسایت
مشتری یا کاربر به فردی گفته می شود که با حساب کاربری خود که پیش تر ساخته است، اقدام به خرید از سایت یا استفاده از سایر خدمات وبسایت کرده است.
سیاست های امنیتی و حفظ حریم شخصی
محفل برای محرمانه ماندن اطلاعات شخصی کاربران خود نهایت تلاشش را انجام می دهد و روزانه برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری خود را ارتقا می بخشد.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات محفل مانند متن، گرافیک، آرم، تصاویر ، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط محفل بخشی از اموال محفل محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود در انحصار محفل است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای محفل محفوظ می‏‌دارد. کاربران مجاز به استخراج لیست محصولات و مشخصاتشان به هر روش ممکن نظیر روبات ها، روش های داده کاوی و غیره به قصد استفاده تجاری نمی باشند.
کانال های ارتباط با مشتری
محفل در حال حاضر تنها یک وبسایت رسمی دارد و آدرس آن www.mahfel.ir  است و برای ارتباط با مشتریان خود تنها از طریق این وبسایت و یا پست های الکترونیکی info@mahfel.ir و Registration@mahfel.ir ارتباط برقرار می نماید. پست الکترونیکی دوم (Registration@mahfel.ir) صرفاً جهت ارسال اطلاعات سفارش مشتری بکار برده می شود و کاربر برای ارسال ایمیل به محفل فقط از آدرس info@mahfel.ir  استفاده می نماید.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
کاربران می توانند در تمام 7 روز هفته بصورت 24 ساعته نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایند. سفارش ها در طول روز کاری (شنبه تا جمعه) و یا در صورتی که سفارش در روز تعطیل فروشگاه ثبت شده باشد، در روز کاری بعدی پردازش می شوند.
لازم به ذکر است در مورد شهر تهران و برای گروههای محصولی "کتاب و نشریات"، "فیلم و سریال"، "موسیقی"، "لوازم التحریر" و "محتوای آموزشی" چنانچه سفارش تا قبل از ساعت 12:00 ظهر در سایت محفل ثبت شده باشد، می تواند در صورت تمایل مشتری، در همان روز به دست مشتری برسد. در مورد گروه های مذکور و در شهر تهران، چنانچه سفارش مشتری بعد از ساعت 12:00 ظهر در سایت ثبت شده باشد، در نخستین ساعت روز کاری بعدی ارسال و به دست مشتری می رسند.

در مورد دیگر محصولات (به جز گروههای محصولی ذکر شده در بند قبل)، زمان ارسال سفارش ها بسته به نوع محصول متغیر می باشد که این امر توسط واحد تماس با مشتری هماهنگ خواهد شد.
در مورد دیگر شهرها و نقاط کشور، سفارش ثبت شده از طریق پست پیشتاز ظرف حداکثر 3 روز کاری (از زمان ارسال کالا) به دست مشتری خواهد رسید.
در صورتی که به هر دلیل کالای سفارش داده شده توسط مشتری (اتمام موجودی یا هر مشکل دیگر) قابل ارسال برای مشتری نباشد، در صورتی که کاربر مبلغی را برای آن سفارش پرداخت کرده باشد، وجه مزبور ظرف مدت 24 تا 48 ساعت به حساب مشتری بازگردانده خواهد شد.
با توجه به ثبت سیستمی سفارش ها، بعد از ثبت امکان تغییر در فاکتور یا صدور فاکتور مجدد وجود ندارد.
مهلت 7 روزه برای بازگرداندن کالا
محفل به منظور تحویل سالم و بدون اشکال سفارش، از بسته بندی های ویژه استفاده می کند تا احتمال بروز حادثه برای کالاهای سفارش داده شده به حداقل برسد. با این حال چنانچه مشتری پس از تحویل گرفتن سفارش، متوجه وجود آسیب فیزیکی یا فنی در کالای سفارش داده شده بشود، 7 روز کاری پس از تحویل سفارش فرصت خواهد داشت تا با بخش خدمات پس از فروش محفل (22809922 – داخلی شماره 2) تماس گرفته و موضوع را اطلاع بدهد. پس از آن کالای معیوب توسط مشتری در بسته بندی اولیه خود به شکل مطلوب قرار گرفته و بهمراه تمامی لوازم جانبی و برگه فاکتور به آدرس خدمات پس از فروش محفل ارسال می شود. لازم به توضیح است که سفارش بازگشت داده شده توسط کارشناس مربوط در بخش خدمات پس از فروش محفل مورد بررسی واقع شده و در صورتی که آسیب وارد شده قبل از تحویل سفارش به مشتری رخ داده باشد (و نه فرضاً بدلیل استفاده نادرست مشتری از کالا) در آن صورت کالا مشمول استفاده از سرویس تعویض بی قید و شرط (جدا از گارانتی محصول) می شود.
در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در محفل به اتمام برسد و محفل امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، می‌تواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید. نوسان‏‌های قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمی‌‏شود.
•    اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد:
وجود مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش محفل از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از شرایط پلمپ بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به محفل بازگردانده شود.  برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
•    اگر مشتری از خرید خود منصرف شود:
- در صورتی که سفارش هنوز ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشات محفل (شماره تلفن 22809922 - داخلی شماره 1) اطلاع داده شود.
- اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر ظرف مدت 48 ساعت‏ باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد. در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و همه ملزومات و لوازم جانبی آن همراهش باشد. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه نیز الزامی است.  
- در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا و هزینه آن به عهده مشتری خواهد بود.
•    هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟
- اگر اشکال فنی، وجود مغایرت با اطلاعات وبسایت یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش محفل برسد، هزینه‌های ارسال به عهده محفل است.
- برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، باید قبض پستی با مهر شرکت پست همراه کالا  به محل شرکت محفل ارسال شود.
- در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان محفل، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
نقد و نظرات و ارتباطات درون شبکه اجتماعی محفل
کاربرانی که قصد ارسال نظر در محفل را دارند، حتما قوانین زیر را مد نظر داشته باشند:
1.    با توجه به اینکه ساختار شبکه اجتماعی محفل برای تبادل نقد و نظر در خصوص آثار فرهنگی و هنری است، از پرسیدن سوال یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری نمایید.
2.    تمامی نقد و نظرات می باید با حروف و زبان فارسی نوشته شده باشند. لذا از نوشتن با حروف انگلیسی یا به زبان انگلیسی خودداری نمایید.
3.    کاربران ارسال کننده نظر موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران یا افراد دیگر هستند.
4.    با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن؛ کاربران نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت نمایند. کاربران دقت داشته باشند تا جای ممکن از هرگونه ارجاع دادن کاربران به سایت‌های دیگر خودداری نمایند.
5.    محفل در قبال نقد و نظراتی که کاربران ذیل محصولات فرهنگی درج می کنند هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد، زیرا که این محتوا توسط کاربران تولید شده و محفل در آن نقشی ندارد. اما امکان ارسال گزارش تخلف برای همه کاربران وجود دارد و محفل تنها این گزارش های تخلف را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که قوانین محفل نقض شده باشد، آن نقد یا نظر از صفحه سایت برداشته خواهد شد.
6.    نظرات می باید مرتبط با محصول مورد نظر باشند، لذا از مطرح کردن بحث‌های متفرقه و غیر مرتبط با محصول خودداری نمایید.
7.    کاربران می‌توانند نقد خود به هر بخش محفل را در قسمت مربوطه اعلام نمایند، لذا از نوشتن نقد خود درباره سایت در قسمت نظرات خودداری نمایید.
8.    ثبت اطلاعات تماس شخصی، از جمله شماره تلفن یا آدرس ایمیل در قسمت نظرات ممنوع است، لذا از ثبت اینگونه اطلاعات ارتباطی در نظرات خود خودداری نمایید.
9.    کاربران لطفاً در متن نظرات خود از ادبیات نوشتاری استفاده کنند و از بکار بردن ادبیات محاوره ای اجتناب ورزند.
10.    محفل حق ویرایش نگارشی برای نقد و نظرات کاربران را برای خود محفوظ می داند. البته چنانچه محفل بخواهد در محتوای نقد یا نظر تغییر بدهد، حتماً از صاحب نقد یا نظر اجازه گرفته خواهد شد.
سیاست قیمت گذاری
قیمت کالاها در فروشگاه محفل غالباً توسط تولیدکننده و یا تأمین کننده محصول به صورت مصوب تعیین شده است. سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و نمونه های مشابه در بازار قیمت گذاری می شوند.
قیمت کلیه کالاها با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است و مشتری مبلغ جداگانه ای بابت مالیات پرداخت نمی کند. هزینه بسته بندی، ارسال و بیمه حمل کالا جداگانه محاسبه می گردد.

  • هزینه بسته بندی، ارسال و بیمه حمل کالا برای سفارش های با ارزش 40 هزار تومان به بالا، فقط در شهر تهران محاسبه نشده و برای مشتری رایگان است.

نمایندگی
فروشگاه محفل در حال حاضر هیچ نمایندگی فروش یا دفتر خدمات پس از فروش در هیچ نقطه ای از کشور به جز دفتر مرکزی آن در شهر تهران (نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، پلاک 210) ندارد. لذا در صورت مشاهده هرگونه موردی لطفاً موضوع را به بخش روابط عمومی محفل اطلاع دهید.
قوه قهریه
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، محفل هیچ گونه مسئولیتی ندارد.